Despre decenta la volan

Pe strazi, de multe ori ai senzatia ca majoritatea soferilor cu masini decente sunt jucatori in jocuri cu masini, reale. Nu am inteles niciodata cum se face ca atunci cand ai pus mana pe o masina mai puternica, trebuie sa le arati tuturor celor din jur, participanti la trafic, soferi, vecini exasperati, ca tu ai o masina noua. Unii trebuie sa auda cum suna rotile tale cand scartaie pe asfalt, altii sunetul tobei tale modificate, care suna mai repede ca toba sparta a Daciei 1300 a bunicului meu, decat ar trebui si mai ales, sunetul woofer-ului care iti reduce portbagajul la o incapere rezonanta in care se ascunde un tun facut sa atraga atentia, nicidecum sa aduca un aport pozitiv la cat de bun e sistemul de sunet din masina ta. 

Sa revenim la aceste jocuri cu masini. Ei bine, eu, sunt impotriva lor. Nu-mi place ideea ca unul dintre acesti wannabe campioni de formula 3 se poate gasi, la un moment dat, langa mine si a mea bicicleta simtind automat, ca trebuie sa ma intimideze si sa isi dovedeasca suprematia facand niste miscari cat se poate de periculoase. Sa va fie clar, domnilor conducatori auto, pe strazile reale, nu ne jucam jocuri cu masini. De fapt, nu ne jucam. Daca un ghertoi s-a trezit dupa ce a jucat GTA 5, 2 zile la rand sa dea peste ditai cardul de biciclisti care erau la finalul unui mars, a carui demers, pentre altele, era adaugarea unei benzi suplimentare, pentru biciclisti, pe carosabil, asta nu poate decat sa ridice semne de intrebare. Ce era cu el? Era drogat? Era inconstient? Se jucase pe bune GTA 5 si a avut un moment in care a crezut ca e ok sa faci si in realitate ceea ce faci in joc? Nu stiu. Cert e ca nu se face asa ceva. Cert e ca multi oameni au zis la fel si nu mi se pare deloc corect sa faci asa ceva doar pentru ca te simti invincibil in carcasa ta de metal cu motor.

Am si eu prieteni care au masini de mare performanta, care nu se comporta ca si cand sunt in jocuri cu masini atunci cand le conduc. Ei au invatat decenta de la parintii lor si o practica zilnic. Poate asta ar trebui sa predam si acestor conducatori auto, decenta. Ar trebui sa fie test eliminatoriu la examenul pentru carnetul de conducere.

No comments:

Post a Comment