Moduri nebunesti in care media online ne minte

Ii lasam sa scape nepedepsiti. Motivatia este marea problema a neajunsurilor online-ului. Cand e intentionat, media online nu va minte doar pentru click-uri. De ce o fac insa? Pentru ca lumea in care traim incurajeaza acest tip de comportament. Website-urile, de la cele mai mari, la cele mai mici, la bloguri, publica materiale pentru ca atrag vizitatori. Asta se traduce prin click-uri si share si in bani de la publicitari. In teorie, asta ar incuraja scriitorii sa publice content de calitate, documentat, pe care cititorii sa isi doreasca sa il parcurga.

In practica, acest lucru inca se mai intampla, dar e pe cale de disparitie. Insa asta obliga si editorii sa puna in practica orice fel de truc sa atraga vizitatori. Orice informatie poate fi impachetata sub un titlu pompos, care sa atraga mii, zeci de mii de click-uri, desi nu se spune mai nimic in corpul stirii sau reportajului. E foarte usor sa scrii ceva repede, sa dai o sursa si ai scapat, ai si click-uri, ai si bani, ai si cititori care vor reveni pe site pentru ca sunt atrasi de continutul deosebit. De vreme ce tot dam click pe articole mizerabile nu avem de ce sa ne plangem ca primim doar ceva de proasta calitate. Daca am incepe sa nu mai postam de dragul postarii si ne-am documenta, am tine la calitatea materialelor si ne-am asuma ce spunem, oamenii vor cauta doar continut foarte bun si vor ignora ce e prost facut. Trebuie doar sa schimbam fiecare obicei din online, asociat cu online-ul pentru a reusi sa facem spatiul virtual mai curat si mai obiectiv.

Atata vreme cat vom continua sa ignoram semnalele negative care se nasc din anumite obiceiuri formate in timp si neglijente nu vom ajunge sa citim ceva care sa aiba o valoare informationala mare, sa ne ajute cu ceva, sa contribuie cu ceva la imbunatatirea culturii noastre generale.

No comments:

Post a Comment