Anul acesta, producatorul de anvelope Michelin a spart gheata in materie de anvelope industriale si a venit cu un concept unic: anvelope tip Airless. Despre ce e vorba? Noile anvelope Michelin despre care se vorbeste din februari nu au nevoie de presiune la utilizare gratie tehnologie Tweel, special conceputa pentru anvelopele folosite pe utilajele industriale. La baza, ideea a fost simpla: un pneu si o roata au fost combinate in acelasi obiect.
Productia nu a inceput insa pentru ca nimeni nu se incumeta sa se arunce intr-un astfel de proiect riscant, intrucat tehnologia moderna din halele de productie nu este inca pregatita pentru acest pas. Noile anvelope industriale fabricate si gandite de Michelin ca prototip au o parte centrala metalica, fixata prin intermediul unor suruburi, ca la o roata conventionala, spitele sunt din poli-rasina, flexibila, deformanduse in functie de ce obstacole sunt intalnite in cale. Banda de rulare seamana si ea cu cea a pneurilor normale, pana nu este posibila pentru ca nu sunt umflate. Astfel de anvelope sunt echilibrate si centrate corespunzator, vor fi verificate inainte sa fie puse pe roata, iar unghiul de cadere va trebui sa respecte specificatiile tehnice ale utilajului industrial pe care vor fi montate. Foarte importanta este si suprafata de contact, adica zona in care anvelopa atinge drumul si unde se transmite raportul de forte dintre cele doua elemente. Este foarte bine sa fie alese anvelopele cu suprafete de acest fel cat mai mari pentru a se evita derapajul in viraje. In plus, sensibilitatea la incarcare trebuie sa fie cat mai mare pentru ca utilajul industrial sa reziste la diverse incarcaturi si la deplasarea cu ele „la purtator”.
In fine, distantele de franare trebuie sa fie mici, ca sa nu existe nici un risc de accidentari sau deteriorari ale anumitor utilaje de lucru din zona unde se utilizeaza masinile industriale. Toate aceste caracteristici sunt usor de respectat gratie noii tehnologii patentate de Michelin.
No comments:
Post a Comment