Consolidarea fundatiilor vechi prin micropiloti


Utilizarea micropilotilor pentru consolidarea fundatiilor cladirilor vechi dateaza din anii 1950, din era de dupa cel de-al Doilea Razboi Mondial, cand orasele din Italia au inceput sa fie reconstruite. De atunci si pana in prezent, micropilotii au reprezentat un element extrem de important atat ca element de sustinere care primeste in mod direct incarcarile - acestia fiind cunoscuti sub denumirea de micropiloti de tip I – cat si ca element de sustinere a incarcarii si de consolidare a terenului in situ, acestia fiind cunoscuti ca micropiloti de tip II.

Indiferent pentru ce tip de situatii sunt utilizati, s-a facut intotdeauna asocierea dintre micropiloti constructii si lucrarile de consolidare structurala a cladirilor existente, inclusiv consolidarea seismica. Astazi, insa, micropilotii sunt utilizati in egala masura si pentru fundatiile adanci ale cladirilor noi.

Tehnica utilizarii de micropiloti este folosita la scara larga in Europa, in Spania, Franta si Germania, dar cu precadere in Italia, tara care este, de altfel, si leaganul acestei tehnici si locul unde aceasta si-a trait anii de pionierat. In majoritatea tarilor europene, ca si in Statele Unite, tehnica utilizarii de micropiloti constructii este in continua dezvoltare si castiga tot mai multa popularitate in ultimii ani.

Cele mai multe dintre proiectele in care se recurge la tehnica utilizarii de micropiloti sunt lucrari majore de infrastructura cu fundatie adanca si, de asemenea, consolidarea fundatiilor cladirilor vechi, mai ales pe fondul numarului mare de proiecte de reabilitare ale cladirilor din patrimoniul imobiliar. Reabilitarile trec dincolo de o simpla cosmetizare si includ in general consolidari structurale si reabilitari seismice.

Muzeul de Arta Contemporana Caja Burgos din orasul spaniol Burgos este unul dintre cele mai bune exemple de consolidare fundatie veche cu ajutorul micropilotilor Terratest. La acest proiect era nevoie de excavarea pana la o adancime de 13,5 metri intr-o zona cu cladiri adiacente de importanta istorica majora, precum biserica St Estebanm datand din secolul XIII. Asadar vorbim despre o zona greu de accesat cu mijloace clasice si despre un proiect de reabilitare foarte complex care a reusit sa fie dus la indeplinire cu succes prin instalarea unei perdele de micropiloti.

No comments:

Post a Comment