O poezie pe zi

Am perioade si perioade cand incerc sa citesc macar o carte pe zi sau sa o termin sau sa o incep. Insa niciodata nu trece o zi, fara sa descopar o poezie noua. Macar niste versuri care sa imi lumineze putin ziua. Mai caut autori cunoscuti, mai caut autori necunoscuti, poezii anonime. Am avut o  mare pasiune pentru un blog “poezii la prima mana” intr-o perioada, insa inainte de asta a fost marea dementa cu Iv cel Naiv. In cele din urma am descoperit un alt tip de poezii care mi se par chiar simpatice.

Dar ce am gasit azi mi-a facut ziua mai luminoasa. O poezie despre dragoste, despre armonie, despre rautate, despre frumusete, despre dorinta si speranta. Nu pot decat sa o pun intre ghilimele si sa las si pe altii sa se bucure de ea. Autorul e anonim, iar mesajul subliminal. Poezia se numeste “Ud” si mi-a placut la nebunie, poate sidin cauza ca m-am regasit in ea:

“Sunt uda, sunt uda rau -
 si nu,
 nu-i de la ploaie.
 Sunt uda fleasca si nici macar de la lacrimi nu e.
 O fi probabil de la umezeala dintre peretii inimii ce incet - incet
 Imi intra in putrefactie, lasand in urma un bocet…
 Asa incepe totul:
 Prin mucegai, umezeala si apa.
 Apa de sus, de jos,
 De la lipsa de viata - ma simt o paiata.
 Apa din cadavrele frunzelor care
 Incet intra si ele intr-un murmur de gheata. 
 Sunt uda - uda rau!
 Sa fie poate de la faptul ca azi
 Am stat de vorba cu Dumnezeu?!
 Dar sunt atat de uda,
 incat cand plang ma fac cat o zarzare de cruda…
 O fi vreun proces ireversibil -
 Altfel nu-mi dau seama cum sufletul meu
 E atat de ud intr-un proces vesnic accesibil! “

No comments:

Post a Comment